Breaking News

Sådan kan du være din egen manager på de sociale medier

Aspirerende iværksættere og folk, som drømmer om at blive til influencere, skal starte et eller andet sted. Det betyder ofte at man bærer flere forskellige hatte på én gang, og en af dem er community manager for sine egne sociale medier. Her kan du følge en række tips og tricks til at opnå mest mulig succes.

Lær at skrive gode tekster

 Når du lægger ting op på de sociale medier, er det vigtigt at fokusere på en velskrevet tekst. Dette gælder uanset om der er tale om YouTube, Instagram eller et andet socialt medie.

 Først og fremmest skal du altid tjekke din tekst for stavefejl og grammatiske fejl. En hurtig gennemgang af teksten kan hjælpe dig med at eliminere alvorlige fejl. Hvis du lægger tekster op med fx stavefejl, sender du en ide at du er sjusket og ikke går op i dit arbejde. Hvorfor skal andre læse din tekst, hvis du ikke har lyst til at læse den? 

 Der findes et hav af tips og tricks på nettet til at blive god til at skrive. Du kan også tjekke andre websteder med fx en VideoSlots bonuskode, og se hvordan de promoverer deres tilbud. 

Klæd dig godt på med information

 Succes på Instagram, YouTube og andre sociale medier er et af de mest brandvarme emner for tiden. Derfor har du gode muligheder for at tjekke fx YouTube-videoer hvor eksperterne gennemgår gode råd til at komme i gang. Du kan fx tjekke Vanessa Lau på YouTube, som især fokuserer på at hjælpe folk med at starte op på Instagram. 

 Sørg for at sætte tid af til at lære Instagram, Tik Tok, YouTube og de andre sociale medier at kende. Husk også på at algoritmen og trends ændrer sig løbende, og derfor er det en god ide at tjekke ekspertråd fra tid til anden. På den måde sørger du for altid at være på forkant med de seneste trends. 

Fokusér på hvad der gør dig unik

Du kommer ikke langt med at prøve på at regne ud hvad du skal lægge op på de sociale medier for at blive populær. Det er vigtigt at du først og fremmest fokuserer på dig selv, og hvad der gør dig speciel. 

På den måde kan du være autentisk og skinne igennem, når du deler videoer og billeder. Det skaber den tætteste forbindelse til dine nuværende og kommende followers. Selvom at det foregår gennem telefonen kan folk altid gennemskue, når der er tale om en facade eller ej.  

 Del masser af videoer

 Video er konge. Hvis du endnu ikke er tilpas med at filme dig selv, er det blevet tid til at springe ud i det. Det siges at fremtidens markedsføring vil bestå 80 % af videoer, og det er ikke overraskende, når vi kigger på trends med Reels på Instagram samt TikTok og YouTube. 

Derfor er det en god ide at fokusere på at udvikle færdigheder til at skabe godt indhold i form af videoer og dele dem, når du arbejder som din egen manager for de sociale medier.